Ten Theses on New Developmentalism

29 septembre 2010, Arturo Guillén R.

São Paulo School of Economics of Getulio Vargas Foundation Structuralist Development Macroeconomics Center Ten Theses on New Developmentalism On May 24 and 25 of 2010, a group of economists sharing a Keynesian and structuralist development macroeconomics approach convened in São Paulo to discuss ten theses on New Developmentalism – the name that some of them have been using for some years to describe the national development strategy that middle income countries are today using or should use to promote development and economic catching up. The meeting was part of the Financial Governance and the New Developmentalism project, financed by the Ford Foundation. The project has as its background the failure of the Washington Consensus to promote growth in Latin America and the 2008 Global Financial Crisis that showed the limits and dangers involved in financial globalization and financial deregulation. (Suite dans le document joint)

Banque Scotia Ministère des Relations internationales et de la Francophonie | Québec Faculté de science politique et de droit | UQAM

Institut d'études internationales de Montréal (IEIM)