The Plan Puebla Panama revived: Looking back to see what’s ahead

No 04-13. Avril 2004, 23 avril 2004, Miguel Pickard

Une version en espagnol de ce même texte est également disponible. During a tour of three Central American countries last March 24-26, Mexican President Vicente Fox formally relaunched the Plan Puebla Panama (PPP), which in Mexico had languished for a year and a half — dying according to some, dead according to others. After much fanfare during its inauguration in the early months of the Fox presidency in early 2001, the PPP suffered, if not a premature death, then a prolonged paralysis in terms of actions that officially pertained to it, as well as a long silence from government offices regarding its true intent and probable future. (Suite dans le document joint)

Banque Scotia Ministère des Relations internationales et de la Francophonie | Québec Faculté de science politique et de droit | UQAM