Événement de la Chaire sur la décarbonisation

Evaluating the transformational impact of a forest carbon offset program in Uganda : lessons from a ten-year investigation of the « Trees for global benefits » programme

Jeudi 28 avril 2022, 12h30-14h, en ligne

Webinar : Evaluating the Transformational Impact of a Forest Carbon Offset Program in Uganda: Lessons from a Ten-Year Investigation of the “Trees for Global Benefits” Programme

Thursday 28 April
12h:30 à 14h
Zoom webinar (registration)
Montreal, Quebec, Canada

• Speakers:

o Mark Purdon, Université du Québec à Montréal
o Patrick Byakagaba, Makerere University

Summary:

This webinar presents a working paper contributing to research into the transformational impacts of transnational climate governance initiatives by investigating the Trees for Global Benefits (TFGB) programme, a forest carbon offset programme in Uganda operating on the “voluntary” carbon market. Importantly, we take a comparative, quasi-experimental and longitudinal approach by comparing results from a 2019 field effort with data first collected in 2009. Such an approach offers us a unique perspective from which to evaluate the effectiveness of the TFGB programme in catalyzing transformational change in developing countries.
• The working paper on which the presentation is based will be released on the website of the Chaire just prior to the event.
• Registration required via Zoom (click here)
o No payment required
o A Zoom hyperlink to the event will be sent by email the morning of the event to registered participants

The event will be held in English.

For further information, please visit our website at:
www.decarbonisation.uqam.ca

***************************************************

Webinaire : Évaluation de l’impact transformationnel d’un programme de compensation du carbone forestier en Ouganda : les leçons tirées d’une enquête de dix ans sur le programme « Trees for global benefits »

• Conférenciers :

o Mark Purdon, Université du Québec à Montréal
o Patrick Byakagaba, Makerere University

Résumé:

Ce webinaire présente un document de travail contribuant à la recherche sur les impacts transformationnels des initiatives transnationales de gouvernance climatique en étudiant le programme Trees for Global Benefits (TFGB), un programme de compensation du carbone forestier en Ouganda opérant sur le marché « volontaire » du carbone. Nous adoptons une approche comparative, quasi-expérimentale et longitudinale en comparant les résultats d’un effort de terrain de 2019 avec des données collectées pour la première fois en 2009. Une telle approche nous offre une perspective unique pour évaluer l’efficacité du programme TFGB à catalyser un changement transformationnel dans les pays en développement.

• Inscription gratuite requise via Zoom (cliquez ici) https://uqam.zoom.us/webinar/register/WN_6tTZMKY-SJSNkMnHnzL4pg
o Un lien hypertexte Zoom pour accéder à l’événement seront envoyés par courriel électronique aux participants inscrits

L’événement se déroulera en anglais.

Pour plus d’informations, visitez notre site Web à:
www.decarbonisation.uqam.ca