Canadian Foreign Policy Journal Call for Papers – Canada and COVID-19

Date limite : printemps 2021

The Canadian Foreign Policy Journal is requesting submissions on the topic of ‘Canada, COVID-19, and International Affairs’. Peer reviewed submissions will be published Volume 27, Issue 2 and 3 of 2021.

– La date limite de soumission est au printemps 2021 – The Canadian Foreign Policy Journal (CFPJ) cherche des soumissions sur le thème « Le Canada, le COVID-19 et les affaires internationales ». Les soumissions évaluées par les pairs seront publiées dans les volumes 27, numéros 2 et 3 de 2021.

Texte en anglais Canadian Foreign Policy Journal Call for papers – Canada and International Affairs The Canadian Foreign Policy Journal (CFPJ) is requesting submissions related to Canada and international affairs for its 27th volume, to be published in Summer and Fall 2021. CFPJ is a fully peer-reviewed interdisciplinary journal published by the Norman Paterson School of International Affairs (NPSIA) at Carleton University, Canada. Readers include government officials, academics, students of international affairs, journalists, NGOs, and the private sector. Established in 1992, CFPJ is now Canada’s leading journal of international affairs and has consistently published innovating work related to Canada’s place in the world and a variety of global issues. With the constantly evolving state of global power relations and international affairs, there has never been a more interesting time to unpack Canada’s place in the world as well as immediate and long-term foreign policy goals. Between the upheaval of the Canada-U.S. relationship, the currently unfolding global health crisis reshaping the world of international relations, and the looming end of multilateralism there has rarely been a more exciting time to be publishing on Canada and global affairs. The Canadian Foreign Policy Journal welcomes articles and issues focused on a variety of policies and outcomes, including: trade and international economic policymaking, humanitarian emergencies and interventions, development and international aid, diplomacy and international public policy, peacekeeping and peacebuilding, global governance and international institutions, identity politics and social movements, international migration and refugees, conflict and crisis policy, gender politics and feminist foreign policy, and elections and foreign policy. We invite thematic essays, policy commentaries, comparative studies, historical reviews, economic, public health, and international law perspectives. Full articles should be between 6,000-7,000 words while policy commentaries should be between 1,500-2000 words. The CFPJ foregrounds quantitative and qualitative methodologies, especially empirically based original studies that facilitate balanced and fresh analysis to serve theory, policy, and strategy development. Articles submitted to the Journal should be original contributions and are subject to rigorous peer review. With occasional exceptions, the editors prioritize articles based on empirically grounded research using strong quantitative and/or qualitative social science research methods. When submitting, please indicate clearly if the article is under consideration by another publisher. Articles are read by the journal’s editors as well as by two to four outside reviewers.