Accueil Centre d'études sur l'intégration et la mondialisation (CEIM) Page d'accueil - Mondialisation, institutions et nouvelle diplomatie commerciale (MIND C) - CEIM
Accueil CEIM / Accueil MIND C / Chaire UNESCO de Développement Curriculaire (CUDC) / Curriculum response to the crisis

Curriculum response to the crisis

Puce noire Prospects, décembre 2020 , Chaire UNESCO de Développement Curriculaire (CUDC)

Texte rédigé par les membres de la CUDC

Abstract

Education is going through a period of crisis related to the SARS-CoV-2 pandemic that most probably will follow a continuum organized into distinct phases : emergency, recovery, reconstruction, development, and institutionalization. This article analyzes the response of curriculum to an unpredictable, chaotic, and recursive crisis situation. The article also highlights the role of important, but often forgotten, actors in a formal education system—parents—and examines the stresses the pandemic has placed on them. Finally, in the light of the continuum of the educational crisis and the impacts of Covid19 on certain curricular dimensions, the article concludes with reflections on the need to rethink curricula, even in education systems that considered themselves robust in their institutionalization.

Pour lire l’article intégralement, veuillez consulter le site internet de Springer.

Partager

Partager sur Facebook  
Centre d'études sur l'intégration et la mondialisation (CEIM) ceim @uqam.ca Retour en haut de la page
Nos partenaires        Université du Québec à Montréal (UQAM)        Institut d'études internationales de Montréal (IEIM)        Fond de recherche sur la société et la culture | Québec        Ressources humaines et Développement des compétences Canada