VIENT DE PARAITRE

Gendering the Urban Social Movement and Public Housing Policy in São Paulo

Latin American Perspectives , 20 avril 2017, Charmain Lévy

Gendering the Urban Social Movement and Public Housing Policy in São Paulo

Une publication de Madame Charmain Levy (Directrice du GREPIP), Anne Latendresse, Marianne Carle-Marsan

A deteriorating economic scenario, a critical mass of unmarried female heads of households, and the institutionalization of the São Paulo housing movement in the 2000s contributed to women’s taking on a new public role within the movement. The strong presence of women at different levels of this social movement was a necessary but not determining factor in generating public awareness about gender-differentiated needs and claims for access to housing. Female leadership and a strategic alliance with the women’s movement and with nongovernmental organizations and local elected officials contributed to the development of gender-specific public housing policies.

Consultez cet article par ici : Urban Latin America Part 3: Planning Latin American Cities: Housing and Citizenship